loading...
دنیای من
دل سیما بازدید : 0 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)
روزانــه هزاران انســان به دنیــا می آینـــد ..

امــا نسل ” انســانیت “ در حال انقــراض است

جملات زیبا.shabhayetanhayi (1)

 دختره بینوا عشق میفروشد !!

غافل از اینکه آدمهای شهر قلب ندارند .

جملات زیبا.shabhayetanhayi (2)

http://www.tabrizkey.com/blog/wp-content/uploads/2011/06/1390-4-9_YaMahdi.png



دل سیما بازدید : 1 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

راه یابی دانش آموزان طناز امید بخش وکیمیا بهرامی نژاد ، اعضاء تیم والیبال ناحیه 3 را

 به مسابقات کشوری، 

به ایشان وخانواده محترمشان تبریک می گوییم .

​کارکنان دبیرستان نمونه دولتی هاجر


دل سیما بازدید : 0 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)
علی جنتی، وزیر ارشاد به کتاب دولت آبادی اشاره‌ای کرده و گفته: چندی پیش خبر دروغینی که به کتاب «زوال کلنل» دولت‌آبادی اجازه چاپ داده شد انتشار یافت. این در حالی است که مجوز نشر کتاب دولت‌آبادی در دست بررسی است، اما منتقدان و خبرنگاران اصل را بر چاپ آن گذاشته و خبر تولید کرده‌اند. منعکس کنندگان این خبر علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت تدبیر و امید جریان‌سازی کردند. براساس تحریف اخبار، ما مجبوریم دایماً توضیح دهیم که شایعه است و حقیقت چیزی غیر از این است. متاسفانه از این‌ها به عنوان خبر منتشر می‌شود و اذهان عمومی را نسبت به حرکت درست فرهنگی مخدوش می‌کند.

جالب اینکه این خبر را اولین بار رسانه های منسوب به دولت و اصطلاحا اصلاح طلب با آب و تاب منتشر کردند. با محمود دولت آبادی گفت و گو گرفتند و اتفاقا از زبان او و تعدادی از منتقدان دلسوز شنیدند که اینقدر به آتش این خبر داغ ندمید و بگذارید همه چیز روند طبیعی خودش را طی کند.

حالا اما نمی شود تشخیص داد که دقیقا روی صحبت آقای جنتی دقیقا با چه رسانه هایی است؟ متاسفانه در حوزه فرهنگ و هنر هم مانند صنعت، با مدیرانی روبرو هستیم که نه تنها به روز نیستند که سن و سال بالا هم اجازه به روز شدن به آن ها نمی دهد!

این روزها تعدادی از داستان های مهجور دولت آبادی را از کتابخانه گرفته ام و مشغول خواندن هستم. دولت آبادی نه آنقدر که کیهان می گوید، آدم ضد انقلابی است و نه آنقدر که شرق و اعتماد فکرمی کنند، همسو با جریان اصلاحات. دولت آبادی نویسنده ای ساکت و آرام است که حتی انتشار کتابش هم بعد از بیست سال نمی تواند در وجود او تلاطم ایجاد کند. او فرزند روستای دولت آباد سبزوار است که سرد و گرم روزگار را چشیده و اگر می خواست زیر پرچم هر جریانی سینه بزند، در ایران نمی ماند و خیلی سال قبل تر، ترک وطن می کرد.

این روزها مهمترین کار، انتظار برای چاپ «زوال کلنل»، خواندن آن و نقد منصفانه آن است. متاسفانه این روزها نقد کتاب بودن خواندن آن و نقد فبلم بدودن دیدن آن مرسوم شده!سبل


دل سیما بازدید : 0 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

خــــداونـــدا منــم در بنـــد مويت
دلم پر مي كشد يكسر به كويت
عـلاج و چــاره ام ، درمــان دردم
روا كن جان ، به لبخندي ز رويت


دل سیما بازدید : 0 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

مـــــشو غره به حُــــــسن و ،وزجمالت

مرا دیوانه کردی، خــــــوش به حالت

نمـــــی ماند جــهان اینگونه بر پا

شود زیبائیت روزی وبالت


دل سیما بازدید : 1 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

چيزي بدتر از اين نيست كه تصور شود در اشتغال ، پول اهميت ندارد و هميشه در مصاحبه هاي استخدامي كه مصاحبه گر ، اهميت اين موضوع را از ديد من مي پرسد ، تعجب مي كنم و نمي دانم انتظار دارد چه جوابي بشنود!

به نظر من پول بسيار با اهميت مي باشد و مي تواند بر تصميم گيري هر كسي تاثير فراواني داشته باشد.يكي از دغدغه هايي كه كاركنان برتر نيز با آن مواجهند ، زماني است كه در هنگام افزايش حقوق ، اضافه حقوقي برابر با ديگران مي گيرند كه موجب نارضايتي آن ها مي شود كه شخصاً توصيه مي كنم به جاي اينكه ناخشنودي خود را با اعتراض هاي بي فايده ابزار نمايند ، به كارشان ادامه دهند و از طرفي هم در پي شغلي بهتر باشند و چنانچه شغل بهتر با حقوق بالاتر پيدا شد براي آخرين بار ، موضوع پرداخت اضافه حقوق را با كارفرما مطرح نمايند.

به نظرم موضوع پول و اهميتش براي ما را بايد در همان سال اول كار ، تكليفش را با خودمان روشن كنيم چون اگر ندانيم اين موضوع چقدر براي ما مهم است ، امكان دارد در فرصت هاي استخدامي ، جواب مناسبي به مصاحبه كنندگان ندهيم و نهايتاً خود را در سازمان ديگري ببينيم در حالي كه هنوز مشكل پابرجاست.


دل سیما بازدید : 0 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 

رفتار امام رضا عليه السلام با خانواده

 

سراسر مدت سی و پنج سال امامت امام موسی كاظم علیه السلام با حوادث و فراز و نشیب‌های سیاسی آمیخته بود. بیشتر زندگانی ایشان در زندان‌های هارون الرشید سپری شد. امام رضا علیه السلام در تمامی مدتی كه امام كاظم علیه السلام زندانی بودند دستیار و پشتوانه استوار پدر در حوادث سیاسی فرهنگی بودند. شریك غم‌ها و رنج‌های پدرشان بودند هرگز در برابر قدرت‌طلبان هوس باز، خودشان را تسلیم نكردند. ایشان راه پدر را ادامه دادند و مردم را به شدت از یاری رساندن و كمك به خلفای طاغوتی دور می‌كردند. چون امام كاظم علیه السلام بیشتر عمر شریف‌شان در زندان‌ها سپری شد، امام رضا علیه‌السلام به عنوان فرزند ارشد مسئول نگهداری خانواده ایشان بودند، ایشان در این مدت طوری از خانواده‌شان مراقبت كردند، كه اجازه ندادند كسی به آنها بی‌احترامی كند، نهایت احترام را به آنها می‌گذاشتند و خطرات دشمنان را از آنان دور می‌كردند.

علاقه حضرت به خانواده‌شان در محبتی كه به امام جواد علیه السلام داشتند نیز قابل ملاحظه است. قبل از تولد امام جواد علیه السلام فردی به امام رضا علیه السلام می‌گوید شما كودكان را دوست دارید پس از خداوند بخواهید كه پسری به شما عطا كند. حضرت فرمودند: خداوند پسری به من خواهد داد كه وارث من می‌شود هنگامی كه اباجعفر علیه السلام متولد شدند، حضرت در طول شب گهواره ایشان را حركت می‌دادند و با او بازی می‌كردند. امام فرزندشان را آن قدر دوست می‌داشتند كه شب را نمی‌خوابیدند و گهواره امام جواد علیه السلام را حركت می‌دادند. به ایشان عرض شد آیا مردم با پسرانشان چنین رفتار می‌كنند؟ حضرت فرمودند: این پسر مانند عامه مردم نیست به دنیا آمدن و رشد نمودن او مانند ولادت پدران پاكش است.

رفتار امام با فرزندشان امام جواد علیه السلام آن قدر محبت آمیز و توام با احترام بود كه ایشان را به نام صدا نمی‌زدند بلكه بیشتر با كنیه مورد خطاب قرارش می‌دادند. به عنوان مثال می‌فرمودند: «ابوجعفر برای من نوشته است و من برای ابوجعفر نوشتم.» به این ترتیب می‌خواست ایشان را احترام و تمجید كنند.

نمونه دیگر علاقه و وابستگی امام رضا علیه السلام، محبتی بود كه به حضرت معصومه علیه السلام داشتند.
امام ضمن حفظ آراستگى خود در خانه، بر آراسته بودن مرد در خانه تاكيد مى نمود(1) و به آنان كه داراي امكانات هستند لازم مى‏شمرد تا خانواده خود را در رفاه و آسايش قرار دهند(2) و مى‏فرمود:
شايسته است كه مرد بر خانواده‏اش از جهت مالي توجه بيشتر نمايد تا آرزوي مرگ او را نكنند.(3)
ايشان بر فراخى منزل تاكيد مى‏كرد(4) و مى‏فرمود: زندگى دنيا و لذت آن در بزرگى منزل و دوستان زياد است.(5)
حضرت رضا عليه السلام براى يكى از خدمتكاران خود منزلى خريد و فرمود چون منزل شما تنگ است در آنجا ساكن شو! آن مرد گفت پدرم در اينجا زندگى مى‏كرد فرمود اگر پدرت احمق بود تو هم بايد مانند او باشى!(6)
امام بر خوش اخلاقى و نيك رفتارى با خانواده توصيه مى‏فرمود:
«أَقْرَبُكُمْ مِنِّى مَجْلِساً يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَحْسَنُكُمْ خُلُقاً وَ خَيْرُكُمْ لِأَهْلِهِ يعنى: در قيامت كسى به من نزديكتر است كه در دنيا خوش‏اخلاق‏تر و نسبت به خانواده‏ى خود نيكوكارتر باشد».(7)

پي نوشت:
1) بحارالانوار، ج‏73، ص 100.
2) وسايل الشيعه، ج‏15، ص 249، چاپ اسلاميه .
3) همان .
4) مسند الإمام الرضا عليه السلام، ج‏2، 374.
5) مسند الإمام الرضا عليه السلام، ج‏2، 374.
6) بحارالانوار، ج 73، ص 153.
7) وسائل‏الشيعة، ج‏12، ص‏153.


دل سیما بازدید : 0 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

سفر به مریخ حرام است ! 

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از ايرنا، کمیته فقهی اداره امور اسلامی دولت ابوظبی با صدور فتوایی سفر بدون بازگشت مسلمانان به کره مریخ را ممنوع و در عین حال حرام اعلام کرد و گفته است که سفر به مریخ متضمن ˈخطری واقعی برای زندگیˈ است.

این فقها می گویند که ˈمحکمه الهیˈ در مریخ هم عمل می کند و ˈاین امکان وجود دارد که مسافر مریخ آنجا جان سالم به در نبردˈ.

فقهای ابوظبی در فتوای خود که رسانه های مختلف این خبر را پوشش داده اند، گفته اند کسی که به رغم اطلاع از این خطرات به سفر مریخ برود و جان خود را از دست بدهد، روز قیامت با مجازاتی روبرو خواهد شد که در شرع اسلام برای خودکشی در نظر گرفته شده است.

پیش زمینه صدور فتوای فقهای ابوظبی به طرح ˈMars Oneˈ برمی گردد که به موجب آن یک شرکت هلندی قصد دارد تا سال 2023 نخستین گروه گردشگران مریخ را روانه این کره کند.

در میان هزاران نفری که به عنوان مسافر این طرح ثبت نام کرده اند دست کم نام 500 شهروند سعودی یا سایر کشورهای عرب خلیج فارس دیده می شود.

کمیته فقهی ابوظبی در ادامه فتوای خود نوشته است که رفتن به مریخ و اقامت در این کره به هیچ وجه به معنای رهایی از ˈمحکمه الهیˈ نیست و این محکمه حتی شامل حال اتم ها هم می شود: ˈ حتی یک اتم هم از حوزه نظارت و تاثیرخالق بیرون نیستˈ.


تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 151